Ängelholms kommunvapen Ängelholms kommunvapen

Verktygsmeny

Hjälp

Sök på webbplatsen

Chatta med oss

Hej, vill du ha hjälp?



Chatten öppnas i nytt fönster i din webbläsare

Texten i chatten sparas och blir en allmän handling som vem som helst kan begära att få läsa.

Regler och villkor för chatten

Klagomålshantering

Ängelholms kommuns värdegrund står för omtanke, öppenhet, och handlingskraft. Kommunen sätter därför stort värde på en fungerande dialog med vårdnadshavare och elever. Vi är lyhörda inför dina åsikter och ser dessa som en nyckel i vårt ständiga arbete att utveckla våra verksamheter. Din röst är viktig för oss!

Vid synpunkt gällande en specifik verksamhet

Om du som vårdnadshavare eller elev vill framföra ett klagomål kopplat till en specifik verksamhet tar du i första hand kontakt med den berörda verksamhetens personal. Personalen ansvarar för att ta emot ditt ärende och ge dig återkoppling. Vill du föra ärendet vidare kontaktar du ansvarig rektor eller förskolechef. Rektor eller förskolechef ansvarar då för att ditt ärende utreds och återkopplas till dig. Personliga kontaktuppgifter till personal och chefer för kommunens verksamheter finns på lärplattformen Fronter.

Varje rektorsområde gör årligen en sammanfattning av verksamhetens klagomålshantering. Sammanfattningen utgör en viktig del i kommunens systematiska kvalitetsarbete. Klicka på länkarna i högermarginalen för att läsa mer om respektive rektorsområdes/verksamhets klagomålshantering.

Om du upplever att du inte får gehör för ditt klagomål från den berörda verksamhetens personal eller chef, alternativt att ditt klagomål gäller förskolechefs eller rektors tjänsteutövning är du välkommen att kontakta berörd verksamhetschef inom Lärande och familj.

Skulle din synpunkt kvarstå beträffande kommunens sätt att driva förskola, fritidshem eller skola utifrån skollag, förordningar och läroplaner framför du ditt klagomål hos Skolinspektionen. Till Skolinspektionen vänder du dig också om ditt klagomål gäller en fristående skola. 

Om du som vårdnadshavare har ett klagomål gällande en fristående förskola tar du i första hand kontakt med förskolans personal eller chef. Vill du gå vidare med ditt ärende tar du kontakt med huvuduppdrag Lärande och familj. Huvuduppdrag: Lärande och familj bär tillsynsansvar för de fristående förskolorna i kommunen.

Vid synpunkt utan koppling till en specifik verksamhet

Önskar du som vårdnadshavare eller elev framföra en åsikt som inte är direkt riktad till en specifik verksamhet? I sådant fall är du välkommen att lämna din åsikt i kommunens gemensamma synpunktsportal ”Åsikten”. Denna kanal är en gemensam synpunktshantering för alla kommunens verksamheter. Här kan du tycka till om frågor som rör utbildning och barnomsorg såväl som kommunens övriga ansvarsområden.

Du lämnar din synpunkt på Åsikten som du når via kommunens webbplats, och därefter registreras synpunkten och följs upp. Inkommande synpunkter i Åsikten redovisas återkommande till kommunens politiska nämnder.

Sidan granskad den 8 maj 2017.

Allmän information

Om Ängelholm

Adress:
Östra vägen 2
262 80 Ängelholm

Kundforum

Telefon: 0431-870 00
E-post: This is an email address

Kundtjänst-öppettider:

Ordinarie öppettider:
Måndag-torsdag: 07.30-17.00
Fredag: 07:30-16:00

Kommunens kundtjänst

Jourtelefon och andra kontakter

Felanmälan

Lämna din synpunkt

Om webbplatsen

Ängelholms kommun på sociala medier

Facebook

Twitter

Instagram

Youtube

Visste du att Rögle BK från början var en bandyklubb?