Ängelholms kommunvapen Ängelholms kommunvapen

Verktygsmeny

Hjälp

Sök på webbplatsen

Chatta med oss

Hej, vill du ha hjälp?



Chatten öppnas i nytt fönster i din webbläsare

Texten i chatten sparas och blir en allmän handling som vem som helst kan begära att få läsa.

Regler och villkor för chatten

Utveckling och kvalitet

Kommunens löfte till dig

I det dagliga arbetet pågår det en ständig strävan att förbättra servicen gentemot våra medborgare i Ängelholms kommun. För att synliggöra service och kvalitet i våra tjänster har nämnderna tagit fram kvalitetsdeklarationer. En kvalitetsdeklaration är dels ett löfte, dels en upplysning om vad du som medborgare kan förvänta dig av vår verksamhet. Här kan du läsa vilka kvalitetsdeklarationer som finns för vår verksamhet för personer med funktionsnedsättning.

Bostad med särskild service enligt LSS

  • Vi kommer tillsammans med dig att starta arbetet med din genomförandeplan inom en vecka från det att du har flyttat in.
  • Du får möjlighet att en gång i veckan med stöd av personal delta i en egen fritidsaktivitet. Du har givetvis också möjlighet att delta i gruppaktiviteter där det redan ingår personalstöd.

Daglig verksamhet enligt LSS

  • Din dagliga verksamhet skapar vi tillsammans med dig utifrån dina individuella önskemål och behov.
  • Minst två gånger per år kommer vi tillsammans med dig att utvärdera din dagliga verksamhet.
  • Utifrån dina förutsättningar garanteras du utmaningar som främjar din fortsatta personliga utveckling.

Korttidsvistelse i korttidshem enligt LSS

  • Du får under helger och lov möjlighet till planerade och stimulerande utomhusaktiviteter med pedagogiskt stöd av personalen.

Uppföljning

Nationella Jämförelseprojekt

Nationella uppföljningar av kvaliteten i olika kommuner görs bland annat av Socialstyrelsen i samarbete med Sveriges Kommuner och Landsting (SKL). Tillsammans driver de ett projekt som kallas för Öppna Jämförelser. Projektet syftar framförallt till att skapa underlag för jämförelser av kvalitet mellan olika kommuner för att på så vis stimulera kommuner och landsting att analysera sin verksamhet, lära av varandra, förbättra kvaliteten och effektivisera verksamheten. På SKL:s webbsida KOLADA  finns möjlighet att göra egna jämförelser inom olika kvalitetsområden.

Sidan granskad den 21 februari 2018.

Allmän information

Om Ängelholm

Adress:
Östra vägen 2
262 80 Ängelholm

Kundforum

Telefon: 0431-870 00
E-post: This is an email address

Kundtjänst-öppettider:

Ordinarie öppettider:
Måndag-torsdag: 07.30-17.00
Fredag: 07:30-16:00

Kommunens kundtjänst

Jourtelefon och andra kontakter

Felanmälan

Lämna din synpunkt

Om webbplatsen

Ängelholms kommun på sociala medier

Facebook

Twitter

Instagram

Youtube

Visste du att Stadsbiblioteket i Ängelholm finns som 3D-modell i Google Earth?