Ängelholms varumärke Webbkamera på stortorget

Verktygsmeny

Sök på webbplatsen

Uppleva och göra

Kommentera sidan

Skicka en kommentar om sidan till innehållsansvarig. Fält markerade med * måste fyllas i.

Ange kontrollordet i textfältet nedan. *

Ängelholm kallas ofta för lergökastan
efter den lilla fågeln av lera som kan låta.
Ängelholm har en lergöksorkester
som ger konserter och marscherar genom staden
varje lördag i juli.

Ängelholm har många föreningar.
Vi har idrottare från Ängelholm
som har lyckats bra.
Vi har också föreläsningar, konserter,
jazzkvällar och film.

Ängelholm har många intressanta museer.
Några finns i hembygdsparken.

Under sommaren har vi flera festivaler.
Jazzfestivalen i maj,
Ängelholmsfesten i juli och
Ljusfesten i augusti.
På dansfestivalen i Munka-Ljungby kommer folk från hela landet
för att dansa.

Sidan uppdaterad den 27 mars 2009.

Vill du veta mer?

Tala med
Curt Wirström
Telefon 0431-870 30
E-post This is an email address

Allmän information

Om Ängelholm

Ängelholms kommun
Östra vägen 2
262 80 Ängelholm
Tel: 0431-870 00
Fax: 0431-46 80 94 
This is an email address

Jourtelefon och andra kontaktuppgifter

Postadress
Ängelholms kommun
262 80 Ängelholm

Fakturaadress
Ängelholms kommun fakturacentral
Box 1020
262 21 Ängelholm

Visste du att supersportbilen Koenigsegg tillverkas i Ängelholm?