Uppleva och göra
Ängelholm kallas ofta för lergökastan
efter den lilla fågeln av lera som kan låta.
Ängelholm har en lergöksorkester
som ger konserter och marscherar genom staden
varje lördag i juli.
Ängelholm har många föreningar.
Vi har idrottare från Ängelholm
som har lyckats bra.
Vi har också föreläsningar, konserter,
jazzkvällar och film.
Ängelholm har många intressanta museer.
Några finns i hembygdsparken.
Under sommaren har vi flera festivaler.
Jazzfestivalen i maj,
Ängelholmsfesten i juli och
Ljusfesten i augusti.
På dansfestivalen i Munka-Ljungby kommer folk från hela landet
för att dansa.
Sidan uppdaterad den 27 mars 2009.