Ängelholms varumärke Webbkamera på stortorget

Verktygsmeny

Sök på webbplatsen

Råd om skulder och budget

Ibland kanske du inte kan betala alla dina räkningar.
Det kan vara hyran, telefonen
eller dina lån på banken.
Då är det viktigt att lösa problemet snabbt.

Vi har två anställda som kan berätta
för dig hur du ska lösa ekonomiska problem.
De har tystnadsplikt
och berättar inget om dig för någon.

Du får träffa dem gratis
men vi bestämmer om vi kan hjälpa dig.
Meningen är att du sedan själv
ska klara din ekonomi.

Du får göra en egen budget
för hur du ska använda dina pengar.
Du kan få hjälp med att prata med banken
eller med andra du är skyldig pengar.

Socialtjänsten kan också sköta din ekonomi åt dig
om det finns risk för att du inte får bo kvar i din bostad,
att du får din el avstängd eller
om du inte klarar att sköta din ekonomi alls.
Det kallas för socialt servicekonto
och du kan ha det sex månader i taget.

Sidan granskad den 17 september 2012.

Vill du veta mer?

Tel. 0431-870 00
This is an email address

Allmän information

Aktuella arbeten

Visste du att man behöver bygglov för att bygga mur och plank?