Ängelholms kommunvapen Ängelholms kommunvapen

Verktygsmeny

Hjälp

Sök på webbplatsen

Chatta med oss

Hej, vill du ha hjälp?



Chatten öppnas i nytt fönster i din webbläsare

Texten i chatten sparas och blir en allmän handling som vem som helst kan begära att få läsa.

Regler och villkor för chatten

Råd om skulder och budget

Ibland kanske du inte kan betala alla dina räkningar.
Det kan vara hyran, telefonen
eller dina lån på banken.
Då är det viktigt att lösa problemet snabbt.

Vi har två anställda som kan berätta
för dig hur du ska lösa ekonomiska problem.
De har tystnadsplikt
och berättar inget om dig för någon.

Du får träffa dem gratis
men vi bestämmer om vi kan hjälpa dig.
Meningen är att du sedan själv
ska klara din ekonomi.

Du får göra en egen budget
för hur du ska använda dina pengar.
Du kan få hjälp med att prata med banken
eller med andra du är skyldig pengar.

Socialtjänsten kan också sköta din ekonomi åt dig
om det finns risk för att du inte får bo kvar i din bostad,
att du får din el avstängd eller
om du inte klarar att sköta din ekonomi alls.
Det kallas för socialt servicekonto
och du kan ha det sex månader i taget.

Sidan granskad den 26 januari 2018.

Vill du veta mer?

Tel. 0431-870 00
This is an email address

Allmän information

Om Ängelholm

Adress:
Östra vägen 2
262 80 Ängelholm

Kundforum

Telefon: 0431-870 00
E-post: This is an email address

Kundtjänst-öppettider:

Ordinarie öppettider:
Måndag-torsdag: 07.30-17.00
Fredag: 07:30-16:00

Kommunens kundtjänst

Jourtelefon och andra kontakter

Felanmälan

Lämna din synpunkt

Om webbplatsen

Ängelholms kommun på sociala medier

Facebook

Twitter

Instagram

Youtube

Visste du att Stadshuset i Ängelholm finns som 3D-modell i Google Earth?