Ängelholms varumärke

Verktygsmeny

Sök på webbplatsen

Här kan du läsa om Ängelholm

Du kan ringa till kommunen
på telefonnummer 0431-870 00.
Du kan ringa hit mellan måndag och fredag.
Mellan klockan 8.00 på morgonen
och 17.00 på eftermiddagen.

Ängelholm är en liten kommun
Man kan lätt komma till Ängelholm
från Sveriges två största städer.
Det är 60 mil till Stockholm och 20 mil till Göteborg.
Det är lätt att ta sig hit med bil, buss, tåg eller flygplan.
 
Staden Ängelholm är 500 år gammal.
 
I Ängelholm bor 39 tusen personer.
En av fem av dem eller deras föräldrar
kommer från ett annat land.

Sidan uppdaterad den 19 maj 2009.

Allmän information

Ängelholms kommunvapen

Allmän information

Visste du att Ängelholm redan på 1880-talet började bli känt som brunns- och badort?